11 kwietnia 2012

Sacrum

Ostatnio często czytam o tym, że projektantów, w stosunku do potrzeb niezbyt wymagającego polskiego rynku, jest zdecydowanie zbyt wielu. Kiedyś przeczytałam też, że statystyczny Polak wydaje na ubrania około tysiąca złotych rocznie. Skąd więc pomysł, że właśnie na te od projektantów popyt będzie wystarczający? Chyba stąd, że statystyka lubi trochę oszukiwać - w końcu statystyczna Polka wcale nie istnieje. A ta prawdziwa coraz chętniej sięga po to, co prócz dobrej jakości, ma ciekawy i niespotykany design. Bo "od projektanta" to niekoniecznie teatralność i przekombinowanie. A młodzi i zdolni coraz częściej to dostrzegają i wykorzystują.
Sacrum to marka, którą tworzą dwie młode dziewczyny - Stefania Włostowska i Veronika Pawlak. Założenia? Wygoda, klasa, dobra jakość. Projektantki sądzą, że moda, która towarzyszy nam każdego dnia (jeśli tylko się ubierasz to przed nią nie uciekniesz!), musi być wygodna. A użyteczność nie musi być równoznaczna z nudą, bo wykonanie i pomysł mają grać pierwsze skrzypce. Czerń jest tu wyrafinowana, chociaż niektóre sylwetki mogą wyglądać trochę przytłaczająco, wydaje mi się, że cała kolekcja ma szansę stać się trochę tajemniczym, niepokojącym pret-a-porter. A czy tak będzie? Czekam na całość, bo kilka zaprezentowanych sylwetek, to dopiero zapowiedź.
Wszystkie informacje, zdjęcia - oficjalna strona Sacrum. Fot. Maciej Michrowski, make up Ola Łęcka, zdjęcie pierwsze - mod. Marta Anchim, dwa ostatnie zdjęcia - Agata/NA.

13 komentarzy:

  1. To co piszą dzisiejsi dziennikarze to Profanum. Polska moda zawsze istniała tylko w naszym kraju ciężko jest zaistnieć. Tutaj króciutki ale wymowny artykuł
    http://uroda.onet.pl/fotogalerie/moda-w-czasach-prl-u-nie-byla-nudna,4115245,0,galeria-maly.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda i dobrze, że ktoś jeszcze o tym wspomina! Pozdrowienia :)

      Usuń
  2. zapowiada się całkiem spoko, ja uwielbiam czarne kiece w każdej postaci, są niezastąpione

    OdpowiedzUsuń
  3. zapraszam na fanpage http://www.facebook.com/pages/SACRUM/168835573183579

    OdpowiedzUsuń
  4. choc projekty ciekawe, mam (nie)przyjemnosc znac projektantki, ktore pomimo swoich dopiero pierwszych sukcesow juz sa jedynie kolejnymi rozpieszczonymi bogatymi nastolatkami, ktorym wszystko sie nalezy. szkoda bo maja calkiem ciekawe pomysly i potencjal

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mi to oceniać, ale mam nadzieję, że wykorzystają potencjał i kreatywność ;)

      Usuń
  5. Wiesz za co najbardziej lubię Twój blog - dla mnie to taki kalejdoskop hasła "dobra moda w wydaniu polskim" ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak na razie prezentuje się ciekawie - ta długa sukienka z wycięciem po boku naprawdę pięknie wygląda - bardzo posągowo:) Czekam na trochę więcej, jak na razie widzę, że mojej ukochanej czerni nie zabraknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, na razie to tylko zapowiedź, ale dla mnie czerń to dobry wybór..zawsze ;)

      Usuń