17 kwietnia 2013

Marta Kuba

W ubiegłym roku wybrałam się do Warszawy, żeby obejrzeć kilka pokazów w ramach Warsaw Fashion Street. Mogę tylko delikatnie zasugerować, że kolekcje tam prezentowane raczej nie były na najwyższym poziomie... Nie udało mi się obejrzeć wszystkich pokazów, ale jak zwykle trafiłam na pełną fotorelację na stronie niezastąpionego Marka. Wśród kilku całkiem sympatycznych zdjęć, trafiłam na coś, co mnie zaciekawiło - Marta Kuba zaskoczyła prostotą połączoną z interesującymi formami.
W ubraniach projektantki na pierwszy plan wysuwa się konstrukcja, co nie powinno dziwić - Marta jest absolwentką MSKPU i widać, że na swojej twórczej drodze posiadła sporo umiejętności. Kolekcja dyplomowa, którą prezentowała w Warszawie (a która znalazła się na zdjęciach) to "Biała Przestrzeń", inspirowana rzeźbą oraz architekturą. Łączy ciężkie materiały (jak flausz), z lekkimi (szyfon, ortalion), dzięki czemu całość nie jest przytłaczająca. Zdecydowana większość wpisuje się w kategorię "do noszenia", bo konstrukcje nie są przeszkodą, a raczej ozdobą. Ostatnio niezbyt często trafiam na podobne zabawy formą, więc witam z entuzjazmem tego typu eksperymenty.

Szkoda, że na razie projektantka wycofała się trochę ze swojej działalności na rzecz stylizacji. Współpracuje z agencją fotograficzną 35milimetrów, związana jest też z magazynem Slow. Na szczęście nie skończyła z projektowaniem, nadal zajmuje się między innymi indywidualnymi zamówieniami, a w ubiegłym miesiącu można było spotkać ją na targach Polish Fashion Industry. Wnioski? Czekam na więcej, bo jedna kolekcja to zdecydowanie za mało, by wyrobić sobie o kimś zdanie, ale na to nazwisko zdecydowanie warto mieć oko.
Wszystkie zdjęcia oraz informacje - strona projektantki. Zapraszam też na jej fanpage.

6 komentarzy:

  1. Marynarka (?) z trzeciego zdjęcia - coś wspaniałego. Bardzo lubię takie geometryczne formy, skupiające uwagę i dające trochę do myślenia (jak to nosić, jak to jest zrobione, jak to może na mnie wyglądać?). Kolekcja na pewno spójna i intrygująca. Będę śledziła z uwagą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba taka marynarka-kamizelka. Zgadzam się, że faktycznie skupia uwagę, ale dobrze też, że faktycznie można ją nosić - to jest super!

      Usuń
  2. Też wzdycham do tej marynarki - świetna robota! Ciekawe kiedy powstaną kolejne kolekcje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następna zapowiedziana jest na przyszły sezon - czekam! :)

      Usuń
  3. Zarówno kolorystyka jak i formy bardzo przemawiają do mnie. Do marynarki i ja ustawiam się w kolejce ;-) Czekam na kolejne odsłony wizji projektantki i mam nadzieję, że będą równie geometryczne i nowoczesne co przedstawione modele.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam taką nadzieję! Mi za to najbardziej podoba się pierwsza marynara :)

      Usuń