25 listopada 2013

Diana Jankiewicz FW 2013

Niedawno zastanawiałam się nad tym, co przyciąga mnie do danej kolekcji. W ciągu ostatnich kilku miesięcy przybyło tyle marek, że nie jestem w stanie przyjrzeć się chociaż połowie z nich. Nie da się ukryć, że wiele nie warte jest oglądania - to po prostu kopie innych pomysłów. Ale w natłoku odtwórczości na szczęście znajduję kolekcje, które od pierwszego spojrzenia mnie zachwycają. I tak właśnie było z najnowszymi projektami Diany Jankiewicz.
W oczy od razu rzucają się klasyczne kroje, świetne materiały (głównie jedwab i wełna), mocne kolory. Do głowy przychodzi mi luksus we włoskim stylu - niby dojrzały i wyrafinowany, ale i przekorny. Bo ani limonkowy, ani różowy nie kojarzą się jednoznacznie z klasyką. To miła odskocznia od otaczającej nas szaro-burości. W kolekcji numerem jeden są z pewnością grube płaszcze. Zachwycają ich wysokie kołnierze, a ponure, jesienne dni, które ostatnio nie chcą nas opuścić, wydają się trochę mniej straszne, kiedy myślę o otuleniu się tym wełnianym cudem. W kolekcji pojawiło się też kilka klasyków - prosta sukienka, spódnica, koszule. Wszystko dopracowane w każdym szczególe (czy widzicie te piękne plisy, które zastąpiły zwykły kołnierzyk?) i (wybaczcie truizm), naprawdę ponadczasowe. Dodatkowy plus za świetnie dobrane dodatki. Mam słabość do skórzanych rękawiczek i cieszy mnie, że ktoś w końcu wykorzystał je w stylizacji! Jestem bardzo ciekawa, w którą stronę będzie rozwijać się marka, ale myślę, że doczeka się wielu stałych klientek. Wierzę, że moda na dobrą jakość i elegancję jeszcze do nas wróci... bo właśnie tak ubrane kobiety chciałabym spotykać na ulicach polskich miast.
Wszystkie zdjęcia - Turczyńska, modelka - Kinga Trojan/D'VISION, włosy i makijaż - Polka Dzwigala, buty - Aga Prus Handmade Shoes. Ubrania można obecnie zobaczyć i kupić w BLIND Concept Store w Warszawie. Zapraszam na fanpage projektantki.

6 komentarzy:

  1. Wow, fantastyczna kolekcja. Płaszcze takie, że brak słów. Piękna prosta forma, klasyka w najlepszym wydaniu. Takie ubrania to inwestycja na lata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy pierwszy raz zobaczyłam te rzeczy, wydobyłam z siebie tylko "wow", jestem naprawdę pod wrażeniem! I myślę, że mimo mocnych kolorów, takie płaszcze nigdy się nie znudzą. Piękne.

      Usuń
  2. Piękne płaszcze, kocham klasyczne kroje z nutą nowoczesności.

    OdpowiedzUsuń